František Šebej nadáva svojim čitateľom do dementov

František ŠebejNa stránke periodika Týždeň, ktorého obsah mi skôr pripomína sektu ako odborné spravodajstvo, si môžu návštevníci pozrieť video, kde František Šebej hovorí o ocenení Spravodlivý medzi národmi. Toto ocenenie udeľujú Židia Nežidom, ktorí im pomohli v ťažkých časoch, pričom riskovali vlastné životy. Celý Šebejov prejav sa niesol v duchu, že tí ľudia, ktorí pomáhali cez vojnu Židom, dávajú spoločnosti morálnu legitimáciu. Popri tom ako urážal 99,99 % slovenskej spoločnosti (ktorá je logicky amorálna), nezabudol niekoľko krát zdôrazniť, že nie je vôbec podstatné, kto bojoval za slovenský národ a štát. Dôležití sú len tí, čo pomáhali Židom.

Farizejská stratégia

Nedávno šéfredaktor Týždňa Štefan Hríb prekvapil niektorých čitateľov svojím úvodníkom v čísle 6/2008, kde rozoberal problematiku prijatia Lisabonskej zmluvy a rozhorčoval sa nad tlakom unionistických potkanov, ktorí chcú, aby parlament SR túto zmluvu prijal. Doslova napísal: „Kto je to Pottering, kto je Swoboda, aby nás takto viedli za ručičky? Holanďania a Francúzi slobodne odmietli ústavnú zmluvu, my nemôžeme ani len váhať? Čo je to za ponižujúce garde? Toto pokiaľ viem, je ešte stále parlamentná demokracia, nie bruselská provincia. Od roku 1989 sme slobodná krajina, odvtedy je len na nás, kedy a či vôbec prijme náš parlament akýkoľvek návrh. Aj ten posledný z Bruselu. Lenže posledné dni ukázali, že ani my sami na svojej slobode veľmi netrváme. Ako vždy.“

Zaujímavý komentár od človeka, ktorý má bližšie k Mŕtvemu moru ako k Dunaju a Tatrám. Avšak farizejsky strategický. Ako vidno z mnohých vyjadrení redaktorov Týždňa, ich zameranie nie je ozaj ničím proslovenské. Tak ako percentuálne zdochýňajúce KDH sa zrazu chytá pronárodných tém, od ktorých už aj SNS odskakuje (negatívny postoj voči EÚ, fundovaná kritika registrovaných partnerstiev...), tak isto to robí aj Hríb. S tým, že nie každý vie, že Týždeň za posledný čas zaznamenal obrovský prepad – nad tým totiž nedávno v istej reštaurácii lamentoval práve Šebej spolu s Kušnierikom. Po nechutnej kritike kardinála Korca sa tak snažil Hríb znovu votrieť do priazne svojich prevažne kresťanských čitateľov. Ako vidno z prejavu Šebeja, netreba si robiť ani len náhodou ilúzie o nejakej proslovenskosti. Ale späť k téme.

Diskusia k videu

Pod spomínaným videom správcovia webu ponechali priestor pre diskusiu, do ktorej sa zapojil aj samotný František Šebej. Zrejme nie každému voňal jeho preexponovaný emotívny tón, ktorý vo svojej podstate v prvom rade urážal slovenskú spoločnosť, a tak ho diskúteri rozniesli doslova na kopytách. Samozrejme, František Šebej si za to môže sám a to nielen pre jeho absenciu historického poznania a skostnatenosti marxistickej psychológie. Môže za to najmä jeho neobmedzená arogancia ako aj neschopnosť oponovať niekomu, kto má iný názor ako povoľujú prosionistické klapky.

František ŠebejHneď na úvod debaty označil František Šebej stránku Prop.sk za nacistickú a link na nejaký článok admin Týždňa – nejaký Jakub zmazal. Keď sa diskutéri začali zastávať palestínskeho ľudu a vyratávať obete sionizmu – napr. nedávny nezmyselný útok na Libanon, Šebej reagoval:

„Prídu si sem zadiskutovať všetci náckovia a antisemiti, alebo len niektorí?“

Na solidaritu s utláčanými a vraždenými Palestíncami František Šebej pokračoval:

František Šebej

„Za tento typ antisemitizmu, akí tu poniektorí predvádzate, sa v civilizovanom svete ľudia naozaj hanbia. Túto poznámku však neadresujem vám s týmito pomätenými antisemitskými konšpiračnými teóriami, vy za nijakú poznámku nestojíte. Píšem to len, lebo nechcem nechať priestor na stránke nášho časopisu kompletne znečistený.“

Nečudo, že u diskutérov stúpal adrenalín a jeden z prispievateľov pod nickom Leopold I. reagoval nasledovne:

„Pán Šebej, u mňa ste celkom stratili kredit! Aha, teda keď niekto kritizuje Židov, je hneď antisemita, že? Pritom najväčšími antisemitmi sú sami Židia (lepšie povedané aškenázski Židia – známi i pod názvom Chazari, ktorí v súčasnosti vládnu v Izraeli), pretože Palestínci tiež patria medzi semitské kmene. A keď pôjdeme do dôsledkov, Židia sú i najväčší rasisti. Ale s vami a ostatnými príslušníkmi vašej strany (ktorá má takú členskú základňu, že sa zmestí do nákladného výťahu) sa o zložitosti tohto problému baviť nedá, lebo vy ste sionizmom zaslepení (presnejšie zaslepení sionistickými peniazmi). Verím, že holokaust bol. A tiež verím, že ešte bude. Konečný, definitívny, kedy sa naplní Sibylino proroctvo vypovedané kráľovi Šalamúnovi. Howgh, dohovoril som!“

Adrenalín v Šebejovi vystúpil tak vysoko, že vyšiel s pocitmi von:

František Šebej

„Ako vám zišlo na um, že chcem mať kredit u anonymného antisemitského dementa, ktorý chce, aby bol opäť holokaust a to definitívny? Titul 'spravodliví' sa udeľuje tým, ktorí prejavili ľudskosť a odvahu súc obklopení morom ľudí ako vy. A prečo končíte indiánskym slovíčkom, prečo nehajlujete, ako by to bolo prirodzené?“

Všimli ste si zvýraznené slovíčko u Leopolda „verím“ a u Šebeja „chce“? V rozhovore by mu takýto klam ľahko prešiel, ale napísané nepustí. Tiež v rozhovore sa ľahšie „hajluje“, pričom v texte je to akosi nemožné. Aj napriek týmto invektívam Leopold I. reagoval s chladnou hlavou:

„Malá poznámočka k nálepkovaniu ľudí a označovaniu za dementov: Pán Šebej, vy ako psychológ (ako o sebe tvrdíte vo svojom blogu) by ste mal mať vyššiu kultúru prejavu, než akou je označovanie ľudí s iným názorom ako je ten váš za dementov. Ako psychológ by ste mal vedieť, čo je demencia... Určite to nie je iný názor. Podľa vašich reakcií to však vyzerá, že starecká demencia začína postihovať vás... :-)“

František Šebej reagoval ďalšími invektívami, ale aj naznačil svoj pôvod:

František Šebej

„Naposledy: k tejto nezmyselnej 'diskusii'. Vyhlásiť, že človek (pod čudesným 'nickom' Leopold I.), ktorý chce, aby bol opäť holokaust, a to definitívny, je dement, nie je nadávanie, ale diagnóza. Nepríčetné konšpiratívne bludy, ktoré tu vypisujete, nie sú názory, s ktorými je možné polemizovať. Dopisovanie si s agresívnymi sociopatmi skrytými za anonymné "nicky" nie je otvorená diskusia. Otvorenou diskusiou je, keď sa niekto postaví s odkrytou tvárou a svojim menom a diskutuje, nie hádže kamene z tmy. Ale vy určite neviete o čom hovorím. No a tú legitimáciu hovoriť o holokausta som nadobudol takpovediac historicky. V holokauste zahynula väčšina rodiny môjho otca. A poznám osobne a dôverne ľudí, ktorí to ako deti prežili, lebo ich skrývali takí Slováci, akí dostávajú ocenenie 'spravodliví medzi národmi'. K tým cítim úctu. Ale tomu asi tiež nebudete rozumieť.“

Bodku za debatou si dovolím urobiť ja

Nacista, antisemita, dement, sociopat, konšpirátor – toto sú argumenty veľkého kultúrneho a civilizovaného „nadtvora“ Šebeja. Tie nadávky sa ale akosi nesú jeho životom už len kvôli obrátenému tvaru priezviska, tak sa nemožno čudovať.

Šebej sa sťažuje, že niekto do neho „hádže kamene z tmy“. Avšak je to práve František Šebej, ktorý sa postaral o prijatie protiústavných paragrafov do Trestného zákona, aby bola pre neho diskusia ľahšia. Hovorím napr. o tom, že polemika o jedinej historickej udalosti spadá nie do vedeckej obce, ale do trestno-právnej roviny. Keďže nemožno donútiť ľudí, aby niečo vnútorne prijali a verili tomu, tak im Šebej aspoň zakázal o tom polemizovať. Potom nech sa nečuduje, že na neho z tmy budú padať skaly. Diskutér Leopold aj napriek tomu vyhlásil, že holokaustu verí, no Šebej si to interpretoval ako holokaust chce. Pán Šebej, pokiaľ veriť znamená chcieť, potom je najvyšší čas, aby ste vo vlastnom záujme začali holokaust popierať.*


* Toto „navádzanie k trestnému činu“ bolo myslené ironicky ako vyplýva z kontextu článku a nie je dôvodom k hľadaniu skutkových podstát protiústavných paragrafov.

Zdieľať
Hnaný Joomlou! |
© Beo.sk | Píšeme pre vás od roku 2004.